Monday, July 25, 2011

KAPOWW: Atoi The Ajaib Boy (2010) Movie

Kisah pengembaraan Atoi, seorang budak kampung yang tiba-tiba menjadi superhero, setelah dipanah petir. Atoi mempunyai kehebatan boleh bergerak sepantas kilat dan mengeluarkan bebola api dari kedua belah tangannya. Atoi kemudian berpindah ke Kuala Lumpur menyertai skuad elit superhero yang dikenali sebagai Kapoww.









Sebuah keluarga superhero “Keluarga Astromen” berbakti melindungi rakyat malaysia daripada ansir-anasir jahat. Mereka adalah superhero yang diminati oleh orang ramai.
Atoi, seorang remaja yang sentiasa bernasib malang, bercita-cita menjadi seorang superhero. Dia mahu menolong orang dan menjadi kebanggaan ibunya. Namun, dengan keadaan dirinya itu, Atoi sering di buli dan diperkecilkan oleh gengster kampung, diketuai oleh faibo. Hanya Aboo, kawan baiknya membantu atoi untuk mendapatkan kuasa yang sudah lama didamkannya itu. Aboo banyak merujuk kepada buku-buku komik spiderman, supermanbatman dan lain-lain. dan mereka mencuba pelbagai cara disengat tebuan, kejutan elektrik, dilanggar keretaapi… namun sia-sia belaka, malah menambah kekecewan dan kesedihan ibunya.






Trailer


Pada suatu petang, Dolet, kerbau Atoi tiba-tiba hilang lari dari rumah. Dalam keadaan hujah lebat dan ribut petir, Atoi mencari Dolet. Ketika bertaduh dibawah sepohon pokok, Atoi disambar petir. Setekah sedar daripada pengsan Atoi mempeolehi kuasa superhero, boleh bergerak sepantas kilat, mata setajam pisau…
Dalam masa yang sama, Persatuan Superhero Malaysia sedang mencari superhero baru unyuk dilatih. Selepas menyelamatkan siti daripada Faibo, dan disaksikan oleh Persatuan Superhero Malaysia. Atoi berjanji kepada mereka di kampung, yang beliau tidak akan melupakan mereka.
Atoi Budak Kultur kini menjadi sensasi tertkini di KL. NAmanya meniti di bibir. Beliau menumpaskan banyak penyenah, lebih pantas dan lebih baik daripada geng Astromen. Orang menjadikan idola dan menyanyangi beliau. Atoi mengalami kejutan budaya. Beliau menukar namanya kepada Azroy. Atoi dikelelengi oleh arak dan gadis-gadis cantik. Sikap berlagak Atoi menyebabkan beliau menhina ibunya sendiri yang datang mencarinya di sidang akbarpelancaran album barunya. Atoi malu dengan ibunya berbaju kurung, teman wanita dari kampung, dan kawan baik yang bodoh-bodoh alang. Atoi berpura-pura tidan kenali mereka. Rakyat melihat kelakuan buruknya dan semuanya terkejut. Atoi kehilangan rakan, peminat, penaja rumah, kereta lumbanya dalam sekelip mata. Atoi kini di pulau oleh semua orang.
Mengetahui Atoi bergantung kepada sejenis minuman popular untuk meransangkan kuasanya, arahan di keluar oleh kerajaan, jika sesiapa dilihat memberi atoi minuman tersebut, mereka akan didakwa! Atoi putus asa…. beliau kehilangan kuasa, juga keluarga. Beliau sedar kesilapnyan tetapi sudah terlanbat! keluarganya telah di culik oleh kuasa jahat, Alakazambo, Superhero lain jugak tidak lagi bersamanya, dan tiada siapa mahu membantu.
Mampukah Atoi menyelamat keluarganya?… Adakah beliau akan memilikki kembali kuasanya? Siapa Alakazambo dengan kuasa jahat sihirnya itu? tonton Kapwo!! untuk mengatahui jawapannya… KAPOWW…
Pengarah : Azizi chunk
pelakon:-
Zizan Raja Lawak : Atoi (Pelakon Utama)
Nasrizal Ngasri : Aboo (Pelakon Utama)
Lisa Surihani : Siti nurhasnita (Pelakon Utama)
Rosnah Mat Aris : Astromen mak (Pelakon Utama)
Awie : Astromen wau (Pelakon Utama)
Harun Salim Bachik : Astromen belalang (Pelakon Utama)
Afdlin Shauki : Din abu (Pelakon Pembantu)
Norlia Ghani : Mak jah (Pelakon Pembantu)
Khir Rahman : Faibo (Pelakon Pembantu)
Bob (KU2)@Kuman : Zamin (Pelakon Pembantu)
Shoffi Jikan : Mi belit (Pelakon Pembantu)
Rashidi Ishak : Jen ucop (Pelakon Pembantu)
Aishah Sinclair : Melisa (Pelakon Pembantu)
Henzi : Ketua geng jerangkung (Artis Jemputan)
Patrick Teoh : Pereka fasyen (Artis Jemputan)
Sathiya : Mamak (Artis Jemputan)

Download


Mediafire
http://www.mediafire.com/?3k9e9dzn18ts7oq
http://www.mediafire.com/?cb0um63fa0cqr5f
http://www.mediafire.com/?posf8leqs2j4lqh

2 comments:

My Great MoViE PaGe